חשיבות למידה מגיל צעיר: דחיית סיפוקים והרגלי צריכה נכונים בילדים

אחד מהדברים הכי חשובים שאנחנו צריכים לחנך את הילדים שלנו אליהם הוא דחיית סיפוקים. היכולת לדחות סיפוקים תאפשר לילדים שלנו להיות אנשים אחראים ומאוזנים יותר מבחינה רגשית כאשר הם יהיו אנשים בוגרים.

דחיית סיפוקים מהווה אתגר התפתחותי לילדים ממנו יש צמיחה והזדמנות לגלות יצירתיות. אחד התחומים בהם הכי חשוב ללמד את הילדים שלנו לדחות סיפוקים הוא תחום הקנייה והרכישה של צעצועים ומוצרים שונים. הרגלי צריכה נכונים של ילדים מתחילים ביכולת שלהם לדחות סיפוקים ולא לקנות לפי קפריזה, תסכול או עצבנות.

הקשר בין חינוך הילדים לדחיית סיפוקים ובין הרגלי צריכה נכונים

אז מה הקשר בין השניים? כאשר אנחנו מרגילים את הילדים שלנו לקנות כל מה שהם רוצים כל הזמן אנחנו לא מאפשרים להם להתמודד עם תסכול. כאשר הילד שלנו רוצה צעצוע מסוים עלינו לתת לו את האפשרות לצפות לקנייה שלו, לדחות אותה וגם להתמודד עם האפשרות שאולי הוא לא יקבל אותו.

הערך החינוכי של מהלך זה הוא רב כי הוא ילמד מבחינה רגשית את הילד להתמודד עם סירוב, אכזבה וחוסר ממימוש של צורך – כך שהוא ינסה להתמודד אתו בדרכים אחרות. מבחינה מעשית כאשר הילד יגדל הוא ילמד לא לקנות את כל מה שהוא רוצה ולכך שיש מגבלות לדברים שהוא יכול לקנות. ילד שיודע לדחות סיפוקים גדל להיות מבוגר שיודע לחסוך ולא לבזבז את הכסף שלו.

 
חינוך לדחיית סיפוקים – איך חינוך לצרכנות נבונה יכול לסייע לילדים להתפתח מבחינה רגשית?

חינוך לצרכנות נבונה ולדחיית סיפוקים יכול לסייע לילדים להתפתח מבחינה רגשית כי הוא מציב בפניהם אתגר. כאשר הילד שלנו ילמד שהוא לא תמיד מקבל את כל מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה אותו הוא ילמד להגיע לסיפוק בדרכים אחרות.

כך למשל כאשר הילד יראה צעצוע שהוא רוצה בחנות והוא לא יקבל אותו באותו הרגע הוא ילמד לעבור הלאה ולגלות עניין בדברים אחרים כמו ילדים איתם הוא יכול לשחק. דחיית הסיפוקים מאפשרת לילדים להתפתח ולצמוח מבחינה רגשית והיא מהווה הישג התפתחותי חשוב מאוד שיכול לאפשר לילדים להפוך להיות שלמים, מאוזנים ושמחים יותר.

דחיית סיפוקים וצרכנות נבונה – איך זה ישרת את הילדים שלנו בבגרותם?

דחיית סיפוקים וצרכנות נבונה יכולה לשרת מאוד את הילדים שלנו מאוד בבגרותם. את החינוך לדחיית סיפוקים אפשר להתחיל כבר בגיל שנתיים. הדבר שהכי חשוב הוא להיות עקביים בחינוך שאנחנו מעניקים לילדים. אם אנחנו נתמיד בעקביות להסביר להם שאי אפשר לקנות את כל מה שרוצים ושחשוב לדחות סיפוקים אז הילדים יפנימו את מה שנלמד אותם.

חשוב להדגיש שצריך ללמד את הילדים אודות דחיית סיפוקים לפי רמת ההבנה שלהם בהתאם לגיל שלהם. הדרך בה אפשר להסביר אודות דחיית סיפוקים לילד בן שנתיים תהיה שונה מהדרך בה נסביר לילד בן שש או לילד בן שתיים עשרה.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן