מדחום ללא מגע – לייף

זה לא סוד שהילדים נוטים להידבק במחלות או בווירוסים, המקשים מאוד על חייהם וחיי הוריהם גם יחד. מדידת חום היא חלק מהפעולות היותר בסיסיות שיש לעשות, אבל היא ממש לא פשוטה לביצוע בכל המקרים. כידוע, המדידה הנחשבת למדויקת ביותר היא זו הרקטלית, הנעשית דרך פי הטבעת. המדידה מציגה את "טמפרטורת הליבה" של הגוף ומהווה אינדיקציה ברורה לשאלת החום. הבעיה היא שזה לא נעים למדוד חום לתינוק בצורה זו, על אחת כמה וכמה כשהוא עצבני או ישן.

עם השנים נכנסו לתחום מכשירי מדחום שמנסים לשנות את החוקים. מדחומים אלה מאפשרים לבדוק את טמפרטורת הגוף ללא מגע, מה שכמובן נראה נוח פי כמה.

אבל האם זה גם מדויק או יעיל? כדי לספק את התשובה לשאלה החשובה הזו, בחנו את המדחום ללא מגע של רשת סופר פארם – Non Contact Thermometer של Life Medical Care.

כך זה עובד

מדחום ללא מגע של לייף מבוסס על צורת הפעלה פשוטה יחסית. ראשית, באמצעות הכפתור המופיע בצד המכשיר יש לבחור את מצב המדידה – מדידה של טמפרטורת הגוף או לחלופין של מוצר מסוים, לדוגמא בקבוק שתייה. לאחר שעוברים למצב המתאים וממתינים מספר שניות, יש למקם את המכשיר מרחק של כחמישה ס"מ ממצח הילד או מהעצם הנבדק, ללחוץ על הכפתור (יוצג אור כחלחל) ולהמתין מספר שניות עד להצגת התוצאה. היתרון הגדול הוא שאין צורך להעיר את התינוק לצורך ביצוע המדידה, וניתן לעשות זאת ללא הפרעה גם כשהוא ישן. בהתחשב בחוסר הנוחות המלווה למדידת חום בצורה ה"מסורתית", או בחשש הדי מבוסס של ההורים שילדיהם יקיצו מהשינה עקב הבדיקה הרקטלית, מדובר ביתרון משמעותי.

שאלת מיליון הדולר היא עד כמה ניתן להסתמך על תוצאות המדידה האלה. רמת הדיוק כאן היא פחותה בהשוואה למדידה רקטלית, בכך אין ספק. עם זאת האנשים מאחורי המכשיר – וגם מספר משתמשים – טוענים שההבדלים הם מינוריים ועומדים לרוב על עשירית או שתי עשיריות המעלה לכל היותר. בבדיקות שאנחנו ערכנו לא מצאנו הבדלים משמעותיים לרוב, כך שההתרשמות שלנו היא שהמכשיר עושה בסך הכול עבודה יפה. עם זאת יש קושי מסוים: כאשר התינוק מזיע (כפי שקורה לרוב בקיץ או בלילה) או כששערות מכסות את מצחו, הטמפרטורה המוצגת תהיה נמוכה משמעותית מאשר בפועל. זה לא תמיד פשוט לנגב את הזיעה או להזיז את שערותיהם של הילדים במהלך השינה, מה שמעט פוגע לדעתנו בפונקציונליות של המכשיר.

שאלת המחיר

מלבד הקושי במדידה באמצעות מדחום ללא מגע במצבים מסוימים, אי אפשר להתעלם מתג המחיר שלו העומד על כ-230-300 ₪. לשם השוואה, מדחום סטנדרטי צפוי לעלות לא יותר מאשר כמה עשרות שקלים. אלו הם הבדלים משמעותיים, אך ניתן לקזז אותם אם מתבוננים באורך החיים הדי גבוה של Non Contact Thermometer או העובדה שהוא מגיע עם שלוש שנות אחריות.

כמובן שאפשר להשוות את המדחום הספציפי הזה למוצרים מקבילים אחרים בקטגוריה, מה שאולי נעשה בעתיד.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן