קופסת פעילות בעברית – Bruin

קופסת פעילות מקבלת מקום של כבוד ברשימת צעצועי ההתפתחות, כאשר המותג האמריקאי Bruin כולל מספר מוצרים מוצלחים בז'אנר זה או בדומים אליו.

בסקירה הבאה נציג בפניכם את קופסת הפעילות עמוסת הפונקציות של המותג, שיכולה להיות לדעתנו כלי לימודי מועיל מאוד – במיוחד על רקע העובדה שהיא מגיעה בעברית ומבוססת על שימוש ניכר בשפה. הנה כל מה שחשוב שתדעו עליה.

מה כוללת קוביית הפעילות?

קופסת הפעילות של Bruin מיועדת ברמת ההגדרה לילדים מגיל שנה עד שנתיים, למרות שהקטנה שלנו קיבלה אותו בשמחה גם מספר חודשים קודם לכן. מדובר בקופסא מעוצבת וצבעונית, עם ידית נשיאה, הכוללת מגוון רחב של פיצ'רים די מדליקים. בחלק העליון יש כפתורים צבעוניים (מעין קלידים) המפיקים צלילים וספר קטן ומצויר אשר "דפדוף" בין ה"עמודים" שלו יביא להשמעת שירים בעברית. כאן הפן הלימודי של הקובייה נכנסה לתמונה, כאשר הקטנים שומעים שירים על אותיות ה-א' ב', מספרים, צבעים, צורות ועוד. במהלך הזמן, נוכחנו לדעת כי הקטנה מבינה את הקונספט ולומדת על סיבה ותוצאה: לאחר זמן מסוים היא החלה לגשת לספר, להחליף בו את העמודים, לעבור לשכיבה על הגב בציפייה למוזיקה וכן הלאה.

צידי הקופסא מחולקים אף הם למספר משחקים קטנים. יש כאן התאמת צורות וכפתורים שבעת הלחיצה עליהם נאמרים בקול הצורה והצבע, הגה המשמיע צלילי נסיעה, בית עם חיות שלחיצה עליהם תביא לאמירת שם החיה וצליל המזוהה איתה, דלת שפתיחתה תגלה חיה ותפיק צליל, טלפון עם לחצנים קוליים, מחשב שלחיצה על כפתור תגלה ציור חביב במסך שלו ועוד. על פי המפתחים, כל האלמנטים האלה אמורים לסייע ללמידה ולהתפתחות של התינוק: פיתוח המוטוריקה העדינה, קשר-עין, הבנת סיבה ותוצאה וכן הלאה.

האם זה כדאי?

לדעתנו מדובר בצעצוע מדליק ובעל יתרונות לא מבוטלים עבור תינוקות/ילדים הנמצאים בשלב התפתחותי התואם את גיל אוכלוסיית היעד של המוצר. במקרה שלנו, הילדה משקיעה מדי יום דקות על גבי דקות למשחק, למרות שיש לה צעצועים רבים זמינים בהישג יד או בזחילה קצרה. לא כל הפונקציות שהצעצוע מציע מדברות אליה באותה מידה, אבל יכול להיות שבעתיד הקרוב תהיה התפתחות מהכיוון הזה.

למרות כל אלה, צריך לקחת בחשבון שהצעצוע כולל מספר מגבלות. כך למשל הוא מיועד ל"עבודה" בעיקר במצב בו התינוק יושב, פחות מתאים לזחילה וקטן מדי מכדי לשמש לעמידה. על רקע העובדה שיש שממליצים לתינוק לשבת כמה שפחות בגילאים מסוימים, כדי להתקדם בשלבים האחרים של ההתפתחות, אפשר לראות זאת כחיסרון מסוים. לכן אנחנו ממליצים כן להשתמש במוצר, כי יתרונותיו עולים לדעתנו בהרבה על החסרונות, אבל לא לזנוח את הצעצועים והמשחקים האחרים.

לא מצאנו בצעצוע כפתור כיבוי או הפעלה, וזה לדעתנו תמיד חיסרון מסוים: אם מעוניינים להזיז את הצעצוע ממקום למקום – למשל למקם באוטו – עלולים להישמע צלילים לא רצויים.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן