ביטוח בריאות פרטי לילדים – למי זה שווה?

להיות הורים משמעו לחיות עם אחריות אינסופית וגם עם דאגה שלא נגמרת לילדים. אנו דואגים ללא הרף לכל היבט בחייהם של ילדינו, ובמיוחד לבריאותם. החשש ממצבים בריאותיים סבוכים שעלולים לקרות לילדים שלנו מביאה רבים לרכוש ביטוח בריאות פרטי לילדם. אך האם זה באמת כדאי?

בישראל, כל אזרח מחויב להיות מבוטח בקופת חולים כלשהי – על פי בחירתו. החברות בקופת החולים מעניקה למבוטח (מבוגרים וילדים) כיסויים בסיסיים ואפשרות להתייעץ עם רופאים ללא עלות או בעלות מינימלית.

על ביטוחי בריאות משלימים של קופות החולים

בנוסף לכל אלו, מוכרות קופות החולים גם ביטוחי בריאות משלימים. אלו ביטוחים שההצטרפות אליהם איננה חובה, ומאפשרים הרחבה של סל הטיפולים הבסיסי (כדוגמת השתתפות בניתוחים פרטיים, התייעצות עם רופא פרטי וכן הלאה).

בעוד שיש אנשים לא מעטים אשר מסתפקים בביטוחים המשלימים או בכיסוי הבסיסי, בשנים האחרונות קיימת עליה מתמדת ברכישה של ביטוחי בריאות פרטיים. התחושה של אלו אשר רוכשים פוליסות ביטוח בריאות פרטי היא שהביטוחים של קופות החולים לא מאפשרים את הכיסוי המקיף של הביטוחים הפרטיים.

ביטוח בריאות פרטי לילדים עשוי לכלול מימון של תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות, טיפולים רפואיים מורכבים בחו"ל, מימון ניתוחים והשתלות בחו"ל ובארץ ועוד כיסויים מורחבים שונים.

אז כמה זה יעלה לי?

עלותו של ביטוח בריאות פרטי לילד עשויה להגיע לכמה מאות שקלים בחודש. הורים אשר בוחרים לרכוש לילדיהם ביטוח בריאות פרטי עושים זאת משום שלראייתם הם נותנים את הטוב ביותר עבור ילדיהם, ולא חוסכים בדבר החשוב מכל: הבריאות.

חשוב לזכור, שגם אם נראה מפתה לרוץ ולרכוש ביטוח בריאות פרטי עבור ילדים, כדי להיות מכוסים "לכל צרה שלא תהייה", הרי שהנתונים בשטח מראים שלעתים מלבד הוצאה של אלפי שקלים בשנה, מרבית הביטוחים האלו מציעים כיסוי אשר ניתן כבר במסגרת שירותי הבריאות המשלימים של קופות החולים.

מצב בו משלמים גם על ביטוח בריאות פרטי וגם על ביטוח בריאות משלים מטעם קופת החולים, נקרא "כפל ביטוחים". למעשה משלמים כפול כדי לקבל בדיוק את אותם השירותים במידת הצורך.

אז מה עושים? איך מוודאים שביטוח בריאות לילד הוא הדבר הנכון?

לפני שניגשים לרכוש ביטוח בריאות פרטי לילדים, כדאי לפנות אל סוכן ביטוח ולבדוק מולו את כל האופציות הקיימות. אל תחששו להעלות שאלות שונות שתרצו לקבל עליהן תשובות ברורות. כדאי גם לקרוא את האותיות הקטנות של כל פוליסה ולראות מה הכיסויים שהיא מציעה. השוו את תנאי הפוליסה עם הכיסויים שמציע הביטוח המשלים בקופת החולים (במידה ויש לילד) וכך תוכלו להימנע ממצב של כפל ביטוחים ובזבוז כסף.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן