אוכלים בטוח: איך בוחרים כיסא אוכל לפעוטות?

הרגע בו התינוק יכול לשבת באופן עצמאי (גם אם עדיין לא להתיישב בכוחות עצמו) הוא מרגש עבור כל הורה באשר הוא. זהו אחד מסימני הדרך שצריך לעבור, כזה שיכול להביא לצורך הדי מתבקש לרכוש לתינוק בשעה טובה כיסא אוכל. הבעיה היא שעצם ההחלטה הזו מכניסה אתכם לתחום רחב ובו סוגים שונים של כסאות, מגוון דגמים ופונקציות שחשוב לשים אליהן לב.

מספר סוגים של כיסאות

עוד לפני שנכנסים לרזולוציות של המפרט הטכני של הכיסאות השונים, צריך להדגיש שהם נחלקים ברמה הכללית למספר סוגים עיקריים. הראשון הוא כיסא גבוה, שמטרתו להגביה את הילד כדי לתת לו אפשרות לשבת מול השולחן ולאכול ממנו. לצד זה תמצאו כיסא גבוה עצמאי, הכולל מגש מובנה עליו מניחים את האוכל. את התמונה משלימים מוצרים ניידים, דוגמת מושב הגבהה אותו מעגנים לכיסא.

הבחירה בסוג הכיסא תלויה בשלב בו נמצא התינוק, אבל בעיקר בהעדפות הנקודתיות שלכם, ההורים שלו. לדעתנו כדאי לשקול בחיוב כיסא עם מגש משלו, מכמה סיבות: כיסא גבוה עלול להביא לכך שהתינוק ינסה לגעת באוכל שאינו שלו המוצב על השולחן, או גרוע מכך – בסכו"ם או בכוס שתייה חמה. בנוסף לכך, המגש העצמאי ניתן בדרך כלל לשליפה ולשטיפה מהירה, מה גם שהוא יהיה עשוי מחומרים שלא נוטים לצבור על גביהם כתמים.

באשר לכיסא הנייד, הוא אופציה אבל לא הכרחית בדרך כלל. הסיבה היא שברוב המקומות הציבוריים, דוגמת מסעדות או בתי מלון, יש כיסאות שאפשר לקבל כדי להושיב את התינוק. אם אתם זקוקים לפתרון האכלה בביקור אצל ההורים, לדוגמא, הכיסא הנייד יכול להיות אופציה.

דגשים שחשוב לשים לב אליהם

בעיקרו של דבר כיסא אוכל לתינוק, על סוגיו, צריך להימדד במספר דברים. הראשון שבהם, וככל הנראה גם החשוב מכולם, הוא היציבות. למרות שכיסאות הנמכרים בישראל אמורים לעמוד בתו התקן הישראלי, שמבטיח עמידה בדרישות בטיחות מסוימות, עדיין יש פער בין הכיסאות השונים בשאלות היציבות ובטיחות השימוש בהם.

אפשר בהחלט לשאול מהם מנגנוני הבטיחות שהכיסא כולל, או אפילו לנסות להושיב בו את הילד. יש שממליצים להעמיד במקום התינוק תיק או מוצר אחר במשקל של כ-10-15 קילוגרם ואף להניע אותו מצד לצד, כדי לראות איך הכיסא מתמודד עם זה. כיסא שמאבד את היציבות שלו בעת תזוזה של התינוק, שבהחלט צפויה להתרחש במהלך הארוחות, לא בהכרח יהיה מומלץ עבורו.

נוחות השימוש

בבחירה של רוב מוצרי התינוקות אנחנו מעמידים במרכז העניינים את שאלת הנוחות, הן עבור ההורים והן עבור התינוק. במקרה של כיסאות אוכל לתינוקות, יש מספר פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב. הראשון הוא אופן ההשמה של התינוק בכיסא, כמו גם האבטוח שלו. יש כיסאות בהם התהליך הוא מסורבל ולא נוח. התוצאה: יש הורים שבעקבות כך "מתרשלים" ולא מהדקים את התינוק שלהם לכיסא בצורה ראויה.

רצוי מאוד שהכיסא יכלול מספר אביזרי בטיחות עיקריים. את העיגון של התינוק לכיסא מבצעים באמצעות רתמות, כאשר מהבחינה הזו חשוב לבדוק את מספר נקודות העגינה וגם את אופן העגינה. בשלב מסוים, בו התינוק ינסה לעמוד, עיגון נוסף בכתפיים יכול להגדיל את הבטיחות. על הכיסא לכלול מחסום קבוע באזור המפשעה, בכל צורה שהיא, שיוציא מכלל אפשרות החלקה של התינוק כלפי מטה. שימו לב גם לאופן הנעילה, כאשר רצוי להעדיף פתרונות נעילה נוחים – אבל לא כאלה שהתינוק יוכל לפתוח בכוחות עצמו.

כאשר הילד אוכל, הוא צריך להרגיש נוחות מקסימלית. ההמלצה הראשונה היא לבחור בכיסא שהמימדים שלו מותאמים לילד, פחות או יותר. כיסאות גדולים מדי עלולים ליצור סכנת החלקה, בעוד שבכיסאות צפופים השמת הילד תהיה משימה לא פשוטה. רצוי לקחת תמיד מרווח ביטחון לגדילה של הילד. באשר לצורך המשטח, ההמלצה היא להעדיף משטחים מעוגלים במידת מה, ולא משטחים ישרים.

עוד קצת על בטיחות..

לא משנה עד כמה הכיסא שתרכשו עבור הקטנים שלכם הוא מתקדם ונוח, הבטיחות חייבת להיות בראש מעייניכם. אל תשאירו את התינוק שלכם לאכול ל

בד, לא משנה עד כמה אתם חושבים שהוא מסתדר יפה עם האוכל. באשר למיקום הכיסא, בדרך כלל מומלץ להעמיד אותו בסמוך לקור כדי להקטין את הסבירות להתהפכות של המושב לאחור.

כאשר התינוק עובר למוצקים, עליו לאכול אותם אך ורק בצורה של ישיבה זקופה, בזווית של 120 מעלות לפחות. למרות שיש כיסאות רבים שמגיעים עם אפשרות להטיה בצורת שכיבה, עם מזון מוצק מדובר בסכנה מוחשית. את השכיבה אתם יכולים לשמוע למצבים בהם התינוק נרדם לאחר האוכל, או לחלופין לשתייה מבקבוק (שגם היא לא צריכה להיות בשכיבה מלאה).

אל תשכחו את הניקיון

כיסאות אוכל לתינוקות מהווים כר פורה מאוד ללכלוכים, ולו מכיוון שבכל האכלה צפוי אחוז מסוים מהאוכל למצוא את עצמו על גבי המגש, הריפוד או גרוע מכך – החריצים בעלי הגישה הבעייתית. הצטברות חיידקים על גבי כיסא שכזה היא תרחיש שעלול להתגשם. מעבר להמלצה המובנת מאליה לנקות את הכיסא מיד עם תום השימוש, קחו בחשבון שדגמים שונים הם בעלי רמות מורכבות שונות בשאלת הניקיון והתחזוקה.

כדי למנוע כניסה של המזון למקומות שהוא לא אמור להיכנס אליהם, אתם יכולים לבחור בכיסא בעל מבנה אחיד, פחות או יותר, או כזה שהפירוק שלו מהיר ונוח. יש כיסאות עם כל מיני פיצ'רים, דוגמת מקומות ייעודיים להשמת כל אחד מפריטי האוכל, אבל הבעיה היא שהניקוי שלהם הוא לעיתים מורכב. גם אל הריפוד חשוב שתשימו לב, כאשר רצוי להעדיף ריפוד שאפשר להסיר מהכיסא בצורה פשוטה על מנת שאפשר יהיה לשטוף, או בחלק מהמקרים גם לכבס.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן