חוזרים לישון טוב: טיפים לגמילת תינוקות מאכילת לילה

"איך השינה שלך בלילה?", נשאל ההורה הממוצע לא מעט פעמים. האמת היא שהתשובה לשאלה הזו תלויה במידה רבה בשאלה אחת, והיא עד כמה התינוק צריך או מעוניין לאכול בלילה. העיקרון כאן פשוט, כאשר תינוק רעב יתקשה מאוד להמשיך לישון בשקט. ההורה לכן מרגיש שהוא ניצב מול צורך כמעט מובן מאליו לספק לתינוק את האוכל, או להעביר עוד לילה לבן.

השאלה האם לגמול את התינוק מאכילת לילה תלויה במידה רבה בשיקול הדעת של ההורה. בצד החיובי, יש הורים שהקימה עם התינוק פעם אחת בלילה, או מספר פעמים, אינה מפריעה להם יותר מדי. הם מעדיפים לספק לו את האוכל שהוא זקוק לו. מנגד, הורים אחרים יצטטו מומחים שטוענים שהתינוק לא באמת זקוק לאכילה בלילה – כי הוא לא מאבד אנרגיה במהלכו – כך שההאכלה היא מבחינתם הרגל "מגונה" שכדאי להעלים. אם אתם משתייכים על הקבוצה השנייה, תרצו בוודאי לדעת איך ניתן לעשות זאת.

הרגלי האכילה של התינוקות

בשבועות או אפילו בחודשים הראשונים לחיי התינוק, גמילה שלו מאכילת לילה נראית משימה קשה עד בלתי אפשרית. התינוקות אוכלים בלילה בערך באותה תדירות ואופן כמו בשעות היום. ככל שהתינוקות גדלים כך הגוף שלהם מפריש את הורמון המלטונין, שמשפיע (לטובה) על השינה. עם הזמן התינוקות לומדים לצרוך את מרבית הקלוריות ביום, כשכמויות ההורמון בגופם יכולה להספיק לשינה רציפה בלילה. זה קורה פעמים רבות בסביבות גיל חצי שנה, אם כי כל תינוק צריך כמובן להישקל לגופו.

ככל שהתינוק גדל, כך הצורך ה"אמיתי" שלו באכילת לילה קטן. בין גיל חצי שנה לשנה הוא זקוק בדרך כלל לארוחה אחת, בעוד שמגיל שנה הוא לא אמור להיות זקוק לארוחה. התינוק עשוי במצבים אלה לקום בלילה מתוך הרגל.

כך גומלים את התינוק מהאכילה הלילית

אחת ההמלצות העיקריות שחוזרות בהקשר של גמילת תינוקות מאכילת לילה היא ניתוק הקשר האפשרי הנוצר בין האכילה לבין השינה. כך רבים ממליצים לא להאכיל את התינוק מיד לפני שהוא ישן או אחרי שהוא מתעורר, וגם להימנע ככל האפשר ממצב בו התינוק נרדם על האוכל שלו. אם התינוק מתרגל להירדם עם בקבוק, הוא עלול לפתח תלות באוכל כתנאי לשינה. כאשר הוא מתעורר באמצע הלילה כתוצאה מעייפות, לכן, ייתכן שהוא יחשוב שהפתרון היחידי להירדמות הוא אוכל.

אכילה מסודרת ומאוזנת של התינוק בשעות היום היא מפתח נוסף לשינת לילה עמוקה. מומלץ לעשות זאת בפרקי זמן יחסית קבועים בין ארוחה לארוחה, תוך הימנעות ממצב בו התינוק נשאר "יותר מדי" זמן ללא אוכל. ההורים צריכים להיות ערים לתינוק שלהם ולרצון שלו לאכול.

כאשר התינוק מסתדר שעות ארוכות יחסית ללא אוכל וללא סימני עצבנות, זה יכול להיות סימן לכך שההורים יכולים מבחינה טכנית לרווח בין הארוחות. מצד שני, לא תמיד קל להבין האם התינוק בוחר שלא לאכול או סובל ממצוקה אחרת שמקשה עליו לאכול.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן