איך אפשר לתכנן יום הולדת לילד ולא לצאת בנזק בכיס?

אין ספק שתסכימו על אחד הרגעים המרגשים ביותר בחייכם – היום בו ילדכם נולד (או נולדו אם יש כמה ילדים).

כל שנה של חיים היא חגיגה בלב אין ספק בכלל, אך מה קורה כאשר החגיגה מגיעה לכיס שלכם? מתי החגיגה עלולה להיות מוגזמת עבורכם ומתי צריך לעצור בתכנון על אף הרצון העז להעניק לילדכם? הכנו עבורם מדריך קצר לתכנון יום הולדת שלא יקרע לכם את הכיס ושהילדים יאהבו במיוחד.

הילד בכלל לא ביקש מסיבה? אל תזכירו לו

ימי הולדת אפשר לחגוג מידי שנה, וסביר להניח שעד שהילד לא מתחיל לדבר ולא מבין מספיק את מה שקורה סביבו – הוא גם לא מבקש לחגוג את היום הולדת שלו.

זאת אומרת, ילדים בני שנה, שנתיים ואפילו שלוש לא זקוקים או לא מבקשים חגיגת יום הולדת הכוללת מפעיל, מתנפחים, ממתקים וכיוצא בזה.

עם זאת, טבעי ביותר שתרצו לציין את יום ההולדת בפני בני משפחה וחברים. אפשר פשוט להזמין הביתה לעוגת שוקולד שילדים אוהבים וקפה, לכבות את הנרות ולשיר לילד האהוב שירים. מומלץ לתעד זאת במצלמה הביתית ולהראות לילד בבגרותו את חגיגת ביום הולדת בחיק המשפחה. תיווכחו לגלות שדווקא את החגיגה הצנועה הזו הוא לא יישכח לעולם ויבקש אותה שוב ושוב.

נסו לשכנע את הילד שהיום הולדת בגן מספיקה בהחלט

ילדים הם עולם ומלואו וכל אחד מהם שונה בתכלית מהאחר. אם יש לכם יותר מילד אחד, אתם בוודאי מרגישים זאת בעצמכם. בעוד שילד אחד "ידרוש" מידי שנה יום הולדת שווה במיוחד, את הילד האחר זה בכלל לא יעניין והוא יעדיף מתנה אישית או בילוי פרטי בחיק המשפחה.

על אף שזה נראה בלתי אפשרי, אפשר לנסות פסיכולוגיה הפוכה ולפאר את הרעיון שיום הולדת בגן הוא לגמרי מספיק ומהנה במיוחד.

עד גיל שש, הגיל בו הילדים הולכים לבית ספר, אין כל סיבה שתתחילו עם ההוצאות האסטרונומיות של תכנון מסיבה לילדים מכיוון שהן ממילא נחגגות בגן עצמו ומקדישים לכך מספיק זמן בכל גן כמעט.

התמקדו בהפעלה אחת כל יום הולדת
מגיל ארבע ואילך, הילדים נהיים חברתיים יותר ומודעים יותר לסביבתם. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהורים רבים נוטים להגזים עם חגיגות היום הולדת ומציבים רף גבוה מאוד להורים אחרים שלא מעוניינים להוציא את אותם הסכומים כל שנה.

נדמה שכל חגיגת יום הולדת מנסה להתעלות על עצמה ולכן כל שנה ההוצאות מזניקות באחוזים שהשיא לכך מגיע בחגיגות המצווה בה יש להורים נטייה לבזבז אלפי שלמים על אירוע שלימים הילדים שהיו במרכז התביישו אפילו לצפות בסרט של עצמם.

לכן, אם אתם עדיין רוצים לארגן אירוע למספר רב של ילדים, הזמינו מפעיל אחד ולא המון כדי שתוכלו "לשמור את הקלפים" לשנים הבאות. כלומר, שנה ראשונה הזמינו מפעיל שיספר סיפורים, שנה אחרי "מתנפחים' וכולי.

תמקדו את האנרגיה של הילדים בפעילות אחת ובשאר הזמן לכבות נרות ולאכול עוגה (עדיף להחליף בשלל סוגי הפירות הקיימים).

היעזרו בבני משפחה לתפעל את הילדים ביום ההולדת

אפשר לוותר על תשלום למפעילים שונים ולהיעזר באחיינים, בני דודים והילדים הגדולים במשפחה לתפעול האירוע.

בדרך כלל ילדים גדולים ישמחו לקחת חלק בתפעול האירוע מתוך תחושה של אחריות גדולה כלפי הילדים הקטנים.

נסו לחשוב איתם יחד על הפעלות שונות שניתן לבצע עם הילדים ותנו להם לקבוע את הטון בנוגע לאופי המסיבה, סביר להניח שהם יקלעו יותר למה ילדים קטנים יותר אוהבים ומה פחות.

תכננו פעילות לחברים קרובים בלבד
רעיון נוסף שיכול להוזיל משמעותית בהוצאות יום הולדת הוא תכנון למספר קטן של משתתפים. טיפ זה הוא קצת קשה לעיכול מכיוון שזה מאוד קשה להגביל את הילד שלכם למספר מצומצם של חברים. אם ילדים אחרים יגלו שיש יום הולדת שהם לא הוזמנו אליה, הם עלולים להיעלב ולקחת קשה את העניין.

לצורך העניין אם 20 ילדים מתוך 40 ילדים יוזמנו לאירוע, אתם מסתכנים בהעלבת הילדים שלא הוזמנו וזה די מצער. אבל אם תזמינו את החברים הקרובים ביותר לילד (בין שלושה לארבעה) פחות תסתכנו בהרמת גבות מצד ההורים ופגיעה רגשית בילדים אחרים. כמובן חשוב להבין את הסיטואציה ולהכיר את הילדים שעלולים להיפגע אם לא יזמינו אותם לאירוע. קחו בחשבון שזו הליכה על חבל דק ומישהו עלול להיפגע.

אפשר לארגן לחבורה המצומצמת אירוע של מסיבת פיג'מות כיפית, הליכה לסרט וכולי.

מקדו את האנרגיה בהבטחה גדולה שתגיע בגיל העשרה

הטיפ הבא יכול לעזור להורים שמנהלים עם הילדים שלהם מגיל צעיר שיח של בוגרים. חשוב מאוד, ללא קשר לימי הולדת, להציב גבולות מאוד ברורים לילדים בכל הנוגע להוצאות כלכליות. כלומר, לשתף את הילדים במצב הכלכלי ולחנך אולם לצרכנות נכונה  – אם זה איך להתנהג בסופר, או מתי אומרים לא למחלת ה"תקני לי" באופן שבו הילד יבין באמת שההורים הם לא כספומט אנושי שמוציא בלי הגבלה כספים לכל זאטוט דורש.

יש הורים שמצליחים לשכנע את הילדים לוותר כל חגיגות ימי הולדת המוניות ולחגוג באינטימיות בחיק המשפחה הקרובה בלבד. אם זה ללכת למסעדה טובה, חדר בריחה, טיול יומי ברחבי הארץ ועוד.

כמו כן, ניתן לחנך את הילדים לצרכנות נבונה אם תבטיחו שבתקופה מסוימת יקבלו מתנה שווה באמת שלא ניתן לקבלה ביום יום למשל – טיסה בגיל העשרה למקום נחשק במיוחד עם כל המשפחה.

משפחות רבות החושבות כלכלי ונכון, מוותרות כל ההנאה בתכנון והוצאה של אלפי שקלים מידי שנה על יום הולדת וחוסכות לטיול גדול בחו"ל למשל טיול קרוונים בניו זילנד, או ארה"ב. חשבו כמה מגניב זה להעניק לילד בן 13 מתנה כזו ולוותר על הצורך באירוע מפואר שמצריך כמה חודשים בתכנונו.

בקריאת שורות אלו, אתם בטח חושבים לעצמכם שמה הבעיה? אתם מסוגלים לממן גם אירוע וגם טיול כזה  לחו"ל. אז לפני שאתם עושים זאת, חשבו על הילד שלכם וכמה הכסף המיותר שתוציאו על שני הדברים יכול לעזור לו בבגרותו.

אם יש לכם רעיונות נוספים איך להוזיל משמעותית בעלויות אתם יותר ממוזמנים לכתוב לנו. לדעתנו, אפשר להימנע מחגיגות יום הולדת שמלבד שמחה גדולה מביאות איתם הרבה כאב ראש בארגון ודאגה. אם יש דרכים שתוכלו להימנע מכך, עשו זאת ואם עדיין תבקשו לקיים זאת אל תשכחו לבצע השוואת מחירים בין המפעילים השונים, התמקחו על המחיר הזול ביותר ואל תשכחו שאת היום הולדת חוגג הילד שלכם ולא אתם, יכול להיות שהוא יבקש דבר צנוע בהרבה   בהצלחה!


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן