5 עקרונות לעיצוב חדר ילדים – בלי לקרוע את הכיס

כשהיינו ילדים (וזה היה מזמן), ההורים שלנו לא ממש נתנו את הדעת על עיצוב החדר שלנו. ייתכן ומי שרצה להשקיע, תלה כמה תמונות על הקיר – ובזה זה נגמר. היום הדברים שונים, ומגוון האופציות שבהן אפשר לעצב את חדר הילדים הוא עצום. איך עושים את זה מבלי להוציא סכומי עתק? הנה כמה נקודות למחשבה.

מה באמת צריך?

כאשר בוחרים לעצב את חדר הילדים, חשוב לתת את הדעת על הצרכים המשתנים של ילדינו בכל גיל. מה שמתאים לילד בן ארבע, בעוד שנתיים כבר יהיה מיותר כשהוא יהיה בכיתה א', ולכן כדאי לעצור רגע לפני שמתחילים לעלעל בז'ורנלים, ולחשוב קצת קדימה.

אם הילד שלנו יעלה לכיתה א' בשנה הבאה, כדאי להקצות מקום שבו ניתן יהיה למקם שולחן תלמיד, אם אנחנו רוצים לשכן בעתיד באותו החדר אח או אחות קטנים שישנים כעת עם ההורים – רצוי לחשוב על סידורי השינה והמיטות בחדר. התכנון קדימה לא רק שיאפשר לכם לתכנן פיזית את החלל, אלא גם יעזור לכם להפריד בין עיקר לטפל ולעצב לילד חדר שמתאים לו – ומשתנה יחד איתו.

כמה אנחנו רוצים להוציא?

היום לא צריך להוציא סכומי עתק כדי לעצב חדר ילדים מקסים וייחודי. למרות זאת, קל מאוד לגלוש להוצאות גדולות אם לא מגדירים מראש כמה אנחנו מוכנים להוציא. חישבו על סכום הגיוני, שמצד אחד יאפשר לכם לעצב את החדר בצורה שרציתם, ומצד שני יהיה סכום שתוכלו לעמוד בו. הגדירו תוספת מעבר לסכום זה – עבור הוצאות נוספות או בלתי צפויות. גם הן קורות, וכדאי להיות ערוכים להן.

לא קונים לפני שמגגלים

ראיתם פריט יפה בחנות או בחדר ילדים כלשהו? כדאי לבדוק באתרי אינטרנט שונים לפני שאתם רצים לרכוש אותו. ייתכן ואותו מוצר נמכר באינטרנט או בחנות אחרת בהנחה כרגע,  או שאולי תגלו חלופה זולה ומתאימה יותר עבורכם. חשוב לבצע השוואת מחירים לפני רכישה, ולא לרוץ ולרכוש את המוצר הראשון שמוצא חן בעיניכם. המבחר כיום מספיק רחב, ותופתעו לגלות עד כמה תחסכו אם רק תבדקו.

שלבו את הילדים – עד גבול מסוים

מכירים את הילד שעולה לחטיבת ביניים וישן בחדר שכולו "סמי הכבאי"? חשוב מאוד לערב את הילדים בתהליך של עיצוב חדרם. הם לעתים יודעים יותר טוב מאיתנו מה נחוץ ומה לא. צריך לשאול לדעתם, אך מומלץ להישאר בגבול ההיגיון: יכול להיות שכרגע כל מה שמעניין את הילדה זה "ספיידרמן" או "פרוזן", אבל השאלה היא האם בעוד שנתיים ושלוש היא תהנה לישון בחדר שכולו מורכב מאנה ואלזה? כדאי תמיד לשלב מוטיבים של דמויות שהילדים אוהבים – אבל רצוי לעשות זאת במידה.

נוחות שווה זהב

מעבר לעיצוב, להתאמת הצבעים ולבחירת החומרים – יש אלמנט אחד חשוב שאסור להזניח: נוחות. חדר ילדים צריך להיות קודם כל נוח לשהייה ולשינה בו.

הצעצועים והספרים צריכים להיות נגישים וכדאי שגם המיקום של המיטה בחדר יהיה הגיוני. אל תשכחו שהמטרה בסופו של דבר היא ליצור סביבה יפה אך בעיקר נעימה עבור הילד.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן