להתכונן ללידת תאומים – הפן הכלכלי

הקלישאה אומרת שילדים הם שמחה, וכאשר מצטרפים בבת אחת שני ילדים למשפחה, מדובר בשמחה כמובן – אך גם בלא מעט דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני, כדי להתכונן כראוי.

ביגוד: יד שנייה מתינוק מתוק

נדמה שההורים הישראלים קצת חוששים מקניית ביגוד יד שניה לילדים. בארה"ב למשל, באזורים מסוימים, יש מגוון עצום של חנויות יד שניה לתינוקות ולילדים, עם בגדים באיכות גבוהה, חלקם חדשים. הכל כמובן במחירים נוחים עד נמוכים ביותר. התרגום הישראלי לחנויות יד שניה, הוא העברה של בגדים ממכרים ובני משפחה שיש להם כבר ילדים גדולים יותר.

הורים טריים לתאומים חוששים לא לקנות הכל חדש לילדים, אבל בשנים הראשונות, עם התחלופה הבלתי פוסקת של בגדים מספר פעמים ביום – מדובר בהוצאה מאוד גדולה. לכן, השיטה היא מינונים: כמובן ליהנות מהכיף שבקניית בגד חדש, אבל לזכור שאין שום דבר רע בלבסס את מרבית המלתחה על בגדים שנלבשו בעבר. כמובן, חשוב שהם יהיו במצב ראוי ללבישה.

מתנות ללידה: תכננו בתבונה

זה לא באמת משנה אם אתם מתכוונים לערוך אירוע להולדת הילדים או לא – בסופו של דבר אתם תקבלו לא מעט מתנות ללידת התאומים. הרבה פעמים מדובר במתנה כפולה (אחת לכל רך נולד) ולכן, כדאי להתכונן מבעוד מועד ולהודיע לחברים קרובים ומשפחה מה אתם באמת צריכים. התכנון הוא חשוב כדי לא לקבל סתם מתנות כפולות. הנה כמה דוגמאות:

מנשא – מתנה שיכולה להיות שימושית בהתחלה כששני התינוקות בוכים: שמים את אחד מהם במנשא ומרגיעים את השני בעריסה, נדנדה, טרמפולינה ועוד. שני מנשאים נחוצים רק במידה ובן/בת הזוג יהיו מוכנים להסתובב עם מנשא בתדירות כזו שתצדיק מנשא נוסף.

טרמפולינות/נדנדות – מומלץ לרכוש או לקבל במתנה שתיים. לא מומלץ להיסחף ולבחור את היקרה ביותר. תינוקות נרגעים מצוין גם בטרמפולינה לא משוכללת.

משאבת חלב איכותית – אין טעם לבקש ממישהו קרוב כמתנה. ניתן להשאיל או לשכור כזו מ"יד שרה" ועמותות דומות, וחשוב לא להתפשר ולבחור במשאבה דו צדדית. זאת כמובן בהנחה שהתאומים ינקו בלעדית או חלק מהזמן.

פגישה עם יועצת הנקה לתאומים – במידה ובחרת להניק, אפשר לבקש כמתנה פגישה אחת או שתיים עם יועצת הנקה לתאומים. ייעוץ הנקה מיד לאחר הלידה עושה פלאים ומוריד הרבה מהמכשולים שנשים מניקות נתקלות בהם.

הנחות ועוד הנחות!

גידול תאומים הוא עסק יקר, בייחוד בשנים הראשונות ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהורים טריים. לכן, מומלץ שלא תהססו לבקש ולבדוק לגבי הנחות כמעט בכל מקום. בררו באינטרנט על חברות למוצרי תינוקות שונים, המעניקות הנחה להורים לתאומים. תופתעו לגלות שיש לא מעט כאלו. תזכרו כי מכל מוצר כמעט אתם צריכים שניים, ומדובר בסכומים לא מבוטלים בסופו של דבר.

גם ברישום למעון כדאי לבדוק האם המעון מעניק הנחה לאח תאום. על פי רוב תינתן הנחה בגובה של 5% או 10% מהתשלום, וכאשר מדובר במעון פרטי, זו הנחה משמעותית.

מבצע שווה? הצטיידו בסטוקים!

על פניו, רכישה של מלאי ממוצר מסוים הוא לא תמיד הדבר הנכון כלכלית לעשות. אבל, ישנם מוצרים שאתם יודעים שתצטרכו לתקופה מאוד ארוכה: חיתולים (על פי רוב אחרי זמן מסוים מידת החיתול לא גדלה בקצב מהיר), מגבונים, מוצצים וכן הלאה. כדאי לעקוב באופן כללי ולראות כמה אתם צורכים מכל אחד מהמוצרים האלו – ואז גם לקנות בהתאם. במידה ומדובר במבצע משתלם, כדאי לרכוש ולאחסן בבית למקרה הצורך. והוא יקרה מהר יותר ממה שאתם משערים…


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן