"פודיז" מילדות: סקירת ספר – ארוחת ילדים

בין שלל הפיתויים במהלך היום, האינפורמציה המבלבלת בין מה "בריא" ומה"לא בריא" והשפע שניבט מכל עבר, נמצא לא פעם הורה מבולבל, שרוצה שהילד שלו לא רק יאכל, אלא יאכל נכון.

בדיוק על כך מנסה לענות ספר המתכונים: "ארוחת ילדים" (מאת מיכל וקסמן). לא מדובר בספר חדש, זהו ספר שהגיע אל המדפים בשנת 2010, אבל היתרון הגדול בספר זה היא היכולת שלו לאזן בין ה"בריא" לבין ה"טעים" בצורה שפויה, ותוך מתן אופציות מגוונות.

הספר נכתב על ידי מיכל וקסמן, המוכרת כמעט בכל בית בשל ספרה הראשון:"טעמים ראשונים". למי שלא מתמצא, מדובר כמעט ב"תנ"ך" עבור הורים (בעיקר לילד ראשון) שזקוקים ליד מכוונת בשלב הטעימות. "טעמים ראשונים" עושה סדר בטעימות, ו"ארוחת ילדים" מיועד להורים לילדים שכבר טעמו מאכל או שניים בחייהם ועכשיו זקוקים להכוונה ולרעיונות לגבי האכילה בשגרה.

מיכל וקסמן אינה תזונאית בהכשרתה, אך היא אמא לשני ילדים, ואת משבצת ה"מומחה" בספר, תופס ד"ר עקיבא פודקין, מומחה בתזונת ילדים. הספר מבקש להיות שילוב של השניים: גישה הגיונית ויום יומית של ההורה, תוך הקפדה על קווים מנחים תזונתיים.

הספר בנוי ממספר חלקים, כאשר החלק הראשון כולל את כל חומרי הגלם הבסיסיים שצריכים להיות בכל מטבח, הסבר תזונתי על חלבונים, פחמימות, שומנים וכן הלאה. כמו כן, יש בו מספר תפריטים מובנים לדוגמה.

המשך הספר עוסק במתכונים עצמם, ומחולק לפי נושאים: ביצים, עוף, מרקים, פסטה וכן הלאה. הסלטים, למרבה הפליאה, נדחקים בספר לתחתית הרשימה, ומופיעים ממש לפני הקינוחים. גם על ההרכב התזונתי אפשר להתווכח: התפריט לדוגמה כולל לא מעט חטיפי אנרגיה, שוקו, מיץ, מעדנים ועוד שלל שילובים לא הכי עדיפים בלשון המעטה (בראוניז ושוקו לארוחת ביניים, לא נשמע לי כמאכל מזין ומשביע…) – אבל הכל שאלה של מינון.

רמות הקושי של המתכונים השונים אינן גבוהות, ומיועדות לכל מי שאוהב לבשל פשוט – אבל מעניין. המתכונים לא כוללים רשימות מרכיבים ארוכות, והתמונות המלוות למתכונים השונים בהחלט מגרות.

למי זה מתאים?

קודם כל – כמתנה. אם חיפשתם מתנה פשוטה ושימושית למשפחה עם ילדים קטנים, ייתכן וזה בדיוק מה שיסגור לכם את הפינה.
אבל, גם  הורים שרוצים לרענן את מאגר המתכונים, כאלו שלא נולדו בשלנים אבל רוצים להכין ארוחות מזינות לילדים.

כל עוד תאזנו את המתיקות הלא מעטה בספר – עם קצת ירקות, אתם מסודרים.


יש לך רעיון לשיתוף פעולה?
רוצה לכתוב בבלוג שלנו?
מעוניינת לפרסם את העסק שלך?

צרי עימנו קשר!

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

דילוג לתוכן